עמוד הבית » דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

מה זה דיור מוגן למבוגרים עצמאיים, כמה עולה להתגורר בדיור מוגן יוקרתי – כל מה שצריך לדעת במדריך של Assisted Living. פנו אלינו לייעוץ והכוונה ללא כל תשלום מצדכם.

דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, כמעט 81 שנה לגברים ולנשים ביחד. כשמבודדים את הנתון של נשים אנחנו מגלים שתוחלת החיים מתקרבת ל-85 שנה בממוצע.

המשמעות היא ששנות הפנסיה מתארכות ואנחנו צפויים ליותר מ-20 שנות חיים נוספות לאחר הפרישה. הדור החדש של גיל הזהב מורכב מאנשים בריאים יותר לאורך שנים ארוכות יותר בהשוואה להוריהם, כלומר הצרכים של בני הגיל השלישי של היום שונים לעומת הקשישים של פעם.

אם פעם בן 70 נחשב ״זקן״, היום מדובר באוכלוסייה הולכת וגדלה של אנשים בריאים, עצמאיים, שמעוניינים בפתרונות דיור מתקדמים שיאפשרו אורח חיים פעיל ומלא תוכן. לפתרון הזה קוראים דיור מוגן. 

דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

מה זה דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

נתחיל באופן כללי עם מה זה דיור מוגן. דיור מוגן הוא פתרון מגורים לבני הגיל השלישי בדירות ובניינים שמותאמים לאורח החיים של הדיירים וצורכיהם.

בתי דיור מוגן כוללים דירות שבנויות כמו כל דירה אחרת שאתם מכירים – יחידות דיור בגדלים שונים החל מסטודיו ועד דירות גן או דירות גג מרווחות, בעלות ריהוט ועיצוב מודרני, הדיירים מקבלים יד חופשית בעיצוב הדירה, והן מיועדות לבני זוג או לדייר אחד. 

הדיירים בבתי דיור מוגן נהנים מסל שירותים נרחב שכולל ביטחון, שמירה, אחזקה, שירותי ניקיון, דואר, השגחה רפואית בסיסית, לחצני מצוקה בחדרים, מרכזי כושר ובריאות, חדרי חוגים ופעילויות פנאי ותרבות.

בנוסף יש קפיטריה ומסעדה שניתן לאכול בהם או לבשל במטבח הביתי באופן עצמאי. 

הסיבה שאנו מדגישים את נושא העצמאות היא כי דיור מוגן היא מסגרת שנועדה בראש ובראשונה לבני הגיל השלישי הפעילים והעצמאיים.

בהמשך נגיע גם לשאלה מדוע דיור מוגן למבוגרים עצמאיים ולא להישאר בבית, אך כבר כעת נציין כי בחלק מבתי הדיור המוגן פועלות גם מחלקות טיפוליות ייעודיות, כמו מחלקה סיעודית, מחלקת תשושים, ומחלקות לתשושי נפש, וכן מחלקות החלמה והתאוששות לאחר ניתוח.

המחלקות הללו נפרדות לחלוטין, בקומה נפרדת ולעיתים במבנה נפרד במתחם, והן נועדו להקל על דיירים שחלה הרעה במצבם הבריאותי. נדגיש כי הרוב המוחלט של דיירי בתי דיור מוגן הם מבוגרים עצמאיים. 

דיור מוגן מחירים: כמה עולה דיור מוגן?

מחירי דיור מוגן תלויים בשורה ארוכה של גורמים. לא נסתיר מכם – עלות דיור מוגן אינה נמוכה והיא דורשת רמה כלכלית מסוימת. אולם אם פעם המסגרת הזו נחשבה לאפשרות לעשירים בלבד, היום ניתן למצוא גם דיור מוגן במחיר שפוי או מחיר דיור מוגן נמוך יותר בהתאם למסלולים השונים שמציעים בתי דיור מוגן ברחבי הארץ.

טווח המחירים עבור דמי האחזקה החודשיים עומד על כמה אלפי שקלים מדי חודש, בין 2,500 ל-8,000. כשאתם עורכים חישוב של עלות דיור מוגן יש לקחת בחשבון גם את דמי הפיקדון ואת השחיקה שלהם.

אם תבחרו במסלול דיור מוגן בשכירות חודשית גובה התשלום החודשי מתחיל ב-7,000 והוא עולה למעלה בהתאם לגודל הדירה, השירותים שכלולים, האם כל הפעילויות כלולות בדמי האחזקה או חלקן בתשלום נוסף, ועוד. הסיבה לכך שבמסלול זה גובה התשלום יקר יותר היא חישוב של דמי השכירות יחד עם דמי האחזקה. 

דיור מוגן יוקרתי

ישנם בתים שמוגדרים בית דיור מוגן יוקרתי. בתים אלה בדרך כלל ממוקמים בשכונות היוקרה של תל אביב, יישובים בצפון ובגינוסר שליד הכינרת, כפרי גמלאים שיש בהם וילות ודירות גן, ומגדלים עם דירות פנטהאוז. דיור מוגן יוקרתי יכול להיות בכל מקום בארץ, וכמובן שמחירי דיור מוגן במקומות אלו יהיו גבוהים יותר. 

איפה יש בתי דיור מוגן למבוגרים עצמאיים

דיור מוגן בירושלים: בירת ישראל עמוסה באפשרויות של דיור מוגן למבוגרים עצמאיים. אפשר למצוא בתי דיור מוגן בירושלים בשכונות רבות בעיר, כמו למשל שכונת ארנונה, שכונת גילה, רחביה היוקרתית, ועוד. דיור מוגן בירושלים מתאים לבני הגיל השלישי תושבי העיר שמעוניינים להישאר בסביבת המגורים המוכרת, וגם לכאלה שתמיד חלמו לגור בבירה. 

דיור מוגן תל אביב: גם בבירה של מישור החוף יש אפשרויות רבות, כולל אפשרויות דיור מוגן יוקרתי בשכונות הצפוניות של העיר. דיור מוגן בתל אביב מתאים לתושבי העיר שרוצים להמשיך לחיות בעיר הכי תוססת בישראל וגם למי שרוצה בגיל הזהב להפוך לתל אביבי אמיתי.

כדאי לציין שתל אביב היא ביתם של מספר בתי דיור מוגן במחיר משתלם, ואפילו כאלה שמתאימים לשומרים על אורח חיים דתי.

דיור מוגן בחיפה: בבירה הצפונית של המדינה יש אפשרויות רבות של דיור מוגן. דיור מוגן בחיפה כולל אפשרויות של רשתות גדולות לצד בתי דיור מוגן פרטיים, כך שכל אחד ואחת ימצאו את מה שהם מחפשים, כשמצד אחד חופי הים התכולים ובצד השני הכרמל הירוק.  

דיור מוגן בראשון לציון: אמרתם דיור מוגן במרכז – אמרתם דיור מוגן בראשון לציון. מי שרוצה להתרחק קצת מתל אביב אך עדיין להיות במרכז העניינים, דיור מוגן בראשון לציון זה הפתרון. ישנם בתי דיור מוגן יוקרתי על הטיילת, במערב העיר ובמקומות נוספים, וכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים עבורו. 

דיור מוגן להבים: את השממה הפרחנו כבר מזמן ודיור מוגן להבים הוא פרח חדש בעולם הדיור המוגן. אנשי הדרום שאוהבים את מזג האוויר המדברי – דיור מוגן למבוגרים עצמאיים בלהבים זה מה שאתם מחפשים. 

דיור מוגן מודיעין: העיר שנמצאת ממש בין ירושלים לתל אביב מארחת מספר בתי דיור מוגן של כמה מהרשתות המוכרות. דיור מוגן מודיעין נגיש משתי הערים הגדולות כך שלא משנה היכן המשפחה שלכם גרה – יהיה להם קל לקפוץ לביקור. 

דיור מוגן בצפון: בין אם אתם תושבי קיבוצי ומושבי הצפון ובין אם אתם אנשי עיר שרוצים ליהנות מנופים שלא נופלים מכפרים ציוריים באירופה – דיור מוגן בצפון עונה על הצרכים שלכם. מה יכול להיות רע בחמישים גוונים של ירוק ובכינרת אחת שאין לה מתחרה בשום מקום בעולם?

דיור מוגן בשרון: ניתן למצוא מגוון רמות של דיור מוגן בשרון, החל מבתי דיור מוגן משפחתיים, דרך בתים של הרשתות הגדולות, דיור מוגן בהרצליה, מספר בתי דיור מוגן בכפר סבא – לאזור השרון יש משהו עבור כל אחת ואחת. 

להישאר בבית או לעבור לבית דיור מוגן

אנחנו לא יכולים לקבוע עבורכם אם להישאר בבית או לעבור למתחם דיור מוגן למבוגרים עצמאיים, אבל בהחלט נוכל לסייע לכם לקבל החלטה.

צוות היועצות המקצועיות שלנו ב-Assisted Living צבר ידע וניסיון רב בתחום הדיור המוגן בישראל. בין אם אתם מחפשים דיור מוגן יוקרתי, דיור מוגן ללא פיקדון, או דיור מוגן באזורים השונים בארץ – אנחנו יודעים לשאול את השאלות הנכונות שאפילו אתם לא חושבים עליהן כדי לעמוד על הצרכים שלכם באופן המדויק ביותר.

שירות הייעוץ וההכוונה שלנו ניתן ללא תשלום מצדכם, כך שאתם מוזמנות ומוזמנים להתקשר אלינו או להשאיר פרטים, ואחת היועצות שלנו תחזור אליכם עם כל המידע שאתם צריכים.